onsdag 29 februari 2012

klapp på axeln

eftersom jag trodde jag skulle varit ledig igår så hade jag planer på att storhandla, tvätta och hänga ut det eftersom vädret skulle bli bra och ta tag i städning och byte av sängkläder. Nu va det ju så att dom ringde från jobbet vid 7.40 och sa att dom saknade mig, jag skulle börjat vid halv 8 och jobba till 14. Det va bara att dra på sig jobbarkläderna och åka iväg. :( Väl hemma va jag helt slut. Sambon hängde med och storhandlade och sen hamnade vi i soffan lika utslagna båda 2 tror jag.

Idag va jag verkligen ledig och då skulle jag ju haft en skön dag om jag hade fixat undan allt under gårdagen, men så blev det alltså inte. Men nu har jag satt mig i soffan en sväng. Har bytt i sängarna, storstädat och putsat fönster, har även hunnit med en sväng på tippen, och gjort en paj till middagen.

Ikväll blir det dessutom vattengympa för min del. Känner inte för det alls och då är det skönt att man har någon som tjatar. Min jobbarkompis och jag peppar varandra när den andre inte har nån som helst motivation till att åka. Det är det sköna med att ha någon att träna med. Och så blir det ju lite skvaller oxå när vi träffas. Tror dessutom att sambon ska träna styrketräning idag. Sen hem till soffan och kolla fotboll. Jag får väl göra nåt annat under tiden eller bara sitta med och försöka verka social.

Idag är det ju tjejernas dag att fria på. En tjej jag känner va med på radion innan och friade till sin blivande man... och han sa ja.. Kul för dom. På jobbet har dom gissat på att det är jag som ska fria idag, men så blir det absolut inte. Jag frågade sambon om förlovningen, så då tycker jag att det ligger på hans lott att ta tag i ett frieri. Ger honom pikar ibland och då bara skrattar han lite hånfullt. Men man hoppas ju att det blir någon gång i framtiden iaf.

Ha en go kväll go vänner!!

1 kommentar:

  1. Vad duktig du har varit!! Jag ska göra allt det där i morrn... :( Så när vi träffas för en fika, kommer jag vara helt slut!! :))

    Kram! så länge

    SvaraRadera