onsdag 15 februari 2012

snö, snö och åter snö

jösses va mycket snö vi har fått inatt, och då va sambon och jag ändå ute igår och skottade av innan vi kröp ner i sängen. Eftersom jag är ledig idag igen förutom att jobba inatt så tycker jag att det ligger på mig att skotta. Sambon va ganska nöjd över det idag på morgonen när han plumsade ut i snön. Han sa att han kunde skotta, men då skulle han komma försent till jobbet och det ville jag ju inte. Jag ska ju gärna ha nåt att göra när jag är hemma oxå. Så vid halv 9 va jag ute och skottade och jag va inte ensam om det... vill ju ha det gjort innan plogbilen kommer och gör en ännu större vall. Efter det åkte jag och besiktade bilen, och denna gången gick den igenom. Skönt, med tanke på att vi har slängt ut mer än 10 000 på bilarna sen jul.

Nu när jag tittar ut ser jag att det har börjat snöa igen :( trött jag blir!! Eftersom jag ska jobba inatt går jag troligen inte och möter sambon idag eftersom det är tiden då jag brukar sova, så idag blir det nog en sväng på crosstrainern istället.

Nu hör jag att plogbilen är påväg hitåt... får gå ut och skotta bort det han "vallar upp" innan det fryser på.

Kram på er!!

1 kommentar:

  1. Jag har väntat och väntat på plogbilen, men han kommer ju aldrig!!! Jag ska till syskonbarnen idag, tänkte åka om en kvart... Måste ju tanka och fylla på spolarvätska. Hm. Tråkiga saker. Maken är kvar på jobbet i natt (hm??? nåja blir hotell), så jag får väl skotta sent i kväll när jag kommer hem. Suck. Men - det är härligt med snö!! Och det ska vara snö och kallt på vintern!! KRAM på dig min vän

    SvaraRadera