tisdag 21 februari 2012

halt och dans

igår skulle jag vara riktigt duktig tänkte jag. När jag kom hem från jobbet gick jag en lång runda på nästan 6 km. Sen hem och slöa en sväng innan det va dax att gå och möta sambon i vanlig ordning. Det är då det händer.... när jag är inne på den sista kilometern halkar jag och slår i mitt knä. Men som alla andra som halkar är jag snabbt uppe och tittar mig runt för att se om någon såg mig och det gjorde det  naturligtvis eftersom det va mitt i stan och vid den tiden när alla är ute. Men jag gick snabbt därifrån iaf. Väl hemma börjar det ömma som bara den i knäskålen, det svullnar lite och är rött. Framåt kvällen får jag så evigt ont i vänster ben (det är det högra jag slagit i tidigare) i höften på nåt vis. Troligen har jag vridit till där i fallet på nåt vis. Har fortfarande lite ont i både knä och höft, men det hindrar mig minsann inte. Ska strax ut på en promenad igen, blir nästan samma runda som igår, men ska nog lägga på en eller två kilometer. Senare blir det att gå och möta sambon igen, och ikväll ska jag gå på vattendans, det är nåt nytt dom testar här i stan. Ska gå på det eftersom jag missar vattengympan imorgon pga jobb. Ser fram emot kvällens aktivitet.

Det summerar jag med att jag då ska ha gått över 1mil och tränat vattendans över 1timme. Det måste jag ju vara riktigt stolt över att ha klarat.

Go tisdag kära vänner!!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är!!! Kämpa på, bara!! Jag har börjat om nu, efter min födelsedag... Hm.... Så det blir ingen semla idag :'( Men det känns ju ändå bra, när man lyckas, eller hur?? Vi kanske kan ta en kaffe på torsdag?
    KRAMKRAM

    SvaraRadera