onsdag 8 februari 2012

vindruvor och semlor

va och handlade precis och som vanligt va jag ju tvungen att stanna vid dom underbara vindruvorna... verkligen ÄLSKAR dom!! Och nu va dessutom extrapris på dom.... hihi. Sambon kommer väl få spelet när han ser att jag har köpt ännu fler, men jag äter dom istället för godis, måste ju vara bättre, eller hur?? Till saken hör att jag bara äter dom under första och ev andra dagen, annars blir dom för mjuka och otäcka enligt mig, så då får sambon snällt äta upp dom.

Stannade oxå och kollade på semlorna, men gick snabbt därifrån... har gett mig på att inte dom skulle med hem i påsen. Igår va jag sugen på det oxå, men då va dom slut i närbutiken, så då blev det ingen då heller... Men imorgon ska jag ut och fika med min "tvillingsjäl" och då tror jag både hon och jag ska ta varsin... hörde nämnligen att hon oxå va riktig sugen på det häromdagen iaf.




Strax dax iväg till jobbet på möte, sen hem och förbereda ett par pajer och morgondagens överraskningsmiddag.. det är nämnligen imorgon som sambon fyller år!! Han ska ikväll iväg med grannen och fixa bromsarna på bilen som inte gick igenom besiktningen för någon vecka sen.

2 kommentarer:

  1. Hm... Jag ÄLSKAR de här små söta, kärnfria vindruvorna... ;)

    OCH semlor, så klart!!

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart med vindruvor, men akta dig för frukt sockret de innehåller, det sägs att det är ett av det farligaste [?]. När en diabetiker, som min mamma är , får ett sockerfall , rekommenderar man vindruvor, för att de genast höjer det. Och när jag ätit vindruvor, har jag känt att lilla tösen i magen blir vild ;), så det ligger nog något i det. Annars lär det nog vara bättre än godis. Tror jag.

    Hoppas det går bra med alla förberedelser för din make =).
    Låter hur mysigt som helst, och kommer säkert bli uppskattat.

    Kram på dig i pajbakningen.

    SvaraRadera