lördag 18 februari 2012

lördagens summering och grattis

efter vår långpromenad i torsdags kände jag igår att jag hade vansinnigt oni i benhinnorna eller musklerna i underbenen. Kunde inte gå lika fort som jag har gjort innan när jag gick och mötte upp sambon. Igår kväll bad jag sambon trycka lite på underbenen och då trodde jag att jag skulle hoppa högt, så ont gjorde det, han masserade lite lätt på ställena där det va som värst.

Idag hade jag bestämt mig för att ta en liten vilardag för att jag inte ska få ondare, hade tänkt ta en liten stund på crosstrainern istället. Men jag fick lite dåligt samvete och drog med mig sambon ut på 4,5km rundan. Efter 1km började jag få så väldigt ont igen, men jag gav mig den på att jag minsann skulle fixa hela rundan. Det va bara att fortsätta. Sagt och gjort... dessutom kollade jag av min app när jag kom hem, den visade att vi hade gått 1km på 9.41, hade som mål att iaf ha gjort en av dessa km på under 10 min, och det fixade vi minsann idag. Dessutom hade vi gått den rundan på 2 minuter mindre än vi gjorde i torsdags. Alltid något positivt.

Sitter nu framför tvn och hejjar på vårt småländska hockeylag HV71. Har tagit en liten fika, som idag innehöll semla. Det är ju syndardag idag som tur är.. men samtidigt får jag dåligt samvete på nåt vis.

Dessutom vill jag idag säga GRATTIS till min goa tvillingsjäl som idag har födelsedag.
GRATTIS VÄNNEN!!



Önskar mina bloggvänner en fortsatt trevlig helg!!

1 kommentar:

  1. Vilken mysig dag, förutom att du haft ont...
    Heja dig =)!

    Den där cheesecaken var riktigt, riktigt smarrig. Rekommenderar varmt när du syndar nästa gång ;).

    Ha en god natt .
    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera