söndag 29 april 2012

det blir inte alltid som man tänkt sig

inatt vid 4-tiden pep det till i min mobil. A har fått magsjukan, stod det. Usch va trist... Min brors pojk hade fått magsjukan under natten. Detta innebar att jag stängde av larmet på mobilen och försökte somna om vilket inte va det lättaste. Vid 5-tiden vaknade sambon till lite och jag meddelade honom vad som hänt, sen somnade vi om. Vaknade vid 9-tiden av att mobilen ringer, det va bror min. Han undrade om vi kom ändå, eller hur vi ville göra. Sa att vi får väl komma en annan gång istället, vill ju inte ha magsjukan.

Så sambon tog med mig på utflykt... till STORA staden. Vi gick lite på köpcentret och sen skulle vi till IKEA. Då säger sambon att jag kanske kunde gå lite före så skulle han komma senare :) Detta innebär att han har hemlisar på gång, det gillar jag!!! Så jag gav honom en puss och sprang fort därifrån. Det bästa är ju oxå att gå en sväng själv på IKEA. Plocka i det i vagnen som man själv vet att man behöver lixom. Efter en stund, när jag va nästan klar ringde sambon och frågade vart jag va. När vi möttes hade han en kasse med 2 paket i från min favvoaffär. Stannade och åt lite innan vi for hemåt igen.

Väl hemma frågade jag honom om jag inte skulle ta påsen från min favvoaffär.. men han bara flinade. Till saken hör att på tisdag har vi 3årsdag. Så naturligtvis visste jag att det va en överraskning, men jag är så himla nyfiken av mig. Så när vi hade plockat upp allt annat fick jag mina paket... och jag började gråta.... så himla fina!! En bok med en massa kärleksfulla citat och ett stort vitt hjärta med en lapp som det stod "finast" på... han är då för bra min älskade!!!

När allt detta va avklarat gick vi ut och fixade lite inför morgondagens trädgårdsarbete, vi är ju lediga 2 dagar till och tänkte få lite gjort. Igår köpte vi stenar att lägga runt fruktträden på baksidan. Jag ska rensa i häcken och sambon ska fixa stenarna imorgon. Dom har ju utlovat fint väder, så det vill till att passa på. På kvällen ska vi ju in till grannarna och sen blir det majbrasa. Trevligt!!

Dax att gå och se hur det går för sambon som håller på att kolla om han kan få vår skrivare till att funka, jag vill ju kunna skriva ut recept igen.

Ha det gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar