lördag 28 april 2012

tjolahopp!!

Jaha, då va denna lördagen oxå snart slut. Tur att jag har ledig helg för här är det fullt upp.

På morgonen idag tog vi bilen och åkte runt till lite olika affärer och handlade, mest saker till trädgården. Jord, gödsel och gräsfrö. Med tanke på att sambon förstörde i trädgården förra veckan så måste vi fixa iordning den oxå. Väl hemma tog vi ner gräsklipparen från vinden och klippte gräset för första gången denna säsongen. Jag passade på att dammsuga och torka golv undertiden någon annan klippte gräset. Efter det blev jag lite slö och vi kröp upp i soffan och kollade på tv och hade det mysigt.

Nu har grillen startats och kocken är i full gång att förbereda kvällens måltid. Grillat kött med ugnsstekta grönsaker, grillade paprikor och tomater. Mumma!!!

Imorgon ska vi äntligen åka norrut och hälsa på min bror med familj, stannar dock bara en natt, men det är ändå något. Ska troligen vara barnvakt på måndag oxå åt min brorson eftersom min bror och hans fru jobbar på fm. Efter det bär det av neråt igen. Har bjudit in oss till grannarna på lite mys på kvällen, sen bär det iväg på majbrasa.

Så ser min/vår helg ut.

Tänkte skriva lite om hur det går med LCHFn oxå, men det får jag göra nästa gång... hade ett mål uppsatt idag, men det klarade jag inte... så jag återkommer med detta nästa vecka.

Nu börjar speedway på tv... riktigt roligt!! Älskar när GP-säsongen sätter igång!!

Fortsatt TREVLIG VALBORG OCH TREVLIG HELG!!

Vad hade jag varit utan er???

2 kommentarer:

  1. Låter som om du har det rätt bra!! Här har mannen också börjat prata om att klippa gräset, men än har det inte blivit av. Det regnar ju lite titt som tätt... Igår ösregnade det här på eftermiddagen. Jag satt hemma och mannen var hos en kompis (de brygger öl!!). Framåt kvällen ringde han, jag var ditbjuden också. på lite mat. det regnade ju, så jag tog bilen. MEN borta hos dem var det torrt!! Så snacka om lokala skurar...

    Vi syns på torsdag!! Kramkramkram!!

    SvaraRadera
  2. Åh,ja visst är lampan helt underbar =).

    Önskar dig en fin helg med .

    Kramar

    SvaraRadera