tisdag 10 april 2012

påsken över för detta året

ja, den gick ju fort över, denna påsken. I torsdags kväll for vi ut till min föräldrar för att träffas hela familjen. Så mysigt!! När mamma, sambon och jag satt och pratade, frågade plötsligt mamma hur jag känner henne jag va och fikade med sist. Då kunde jag inte hålla tillbaka det och berättade att vi försöker skaffa barn, men att det inte funkar så normalt som det borde. Vi pratade en massa och grät om vartannat både mamma och jag. Efter en stund kom min pappa och min bror in i rummet, då berättade vi för dom oxå vad vi går igenom. Skönt att dom äntligen vet och inte behöver ställa konstiga frågor och undra. Nu vet dom ju va vi håller på med. Dom frågade lite och vi svarade så gott vi kunde. Detta va en enorm lättnad kan jag säga er!!

På fredagen åkte vi återigen ut till dom och åt middag, sen bar det iväg till Öland, vårt eget "släppa tankarna ställe". Där har vi bara slappat och haft mys med svärföräldrarna. I Söndags tog jag med mig sambon och for in till Kalmar för att gå på bio. Vi kollade på Kvarteret Skatan. Kul film.

Igår va det återigen dax att fara hem till vårt vanliga liv. Skönt att komma hem är det ju oxå. Men vi längtar naturligtvis tillbaka.

Idag hade jag bestämt med en gammal jobbarkompis att vi skulle göra stan, precis kommit hem och landat i soffan... inser nu att det snart är dax att åka och jobba igen. Men det går nog fort.. har bara en kort kväll framför mig, sen är jag ledig imorgon igen :) Då ska det motioneras igen, jag bara MÅSTE!!!

Ha en bra kväll go vänner och återigen TACK FÖR ATT NI FINNS!!!

2 kommentarer:

  1. Modigt av dig/er att berätta, kan inte varit lätt, lättnaden måste vara stor nu när de vet!

    Kram C

    SvaraRadera
  2. Ja, vi kan väl inte gå och fika där fler gånger utan att din mamma undrar... ;)

    KRAM på dig!

    SvaraRadera