söndag 15 april 2012

underbara helg

lördagen började som vanligt med lite melodikryss här.. klurar dock fortfarande på en sak....
Sen gick vi ut för att göra rent vinterdäcken som skulle in på sommarförvaring i förrådet. Då kom grannpojken och frågade om han fick vara m ed oss en stund... självklart!! Vi tog med honom och for till tippen med lite skräp vi hittade i garaget. Han gillade att vara där och hjälpa till att slänga allt. Efter det for vi hem igen och han och sambon satte igång med däcken igen och dom va så duktiga. Jag satt bara och kollade så dom gjorde rätt ;) När dom hade kommit halvvägs sa sambon att jag minsann skulle få bjuda dom på fika. Då for jag och pojkarna ner till stan och jag bjöd på fika. MYS!! Sen hem och fixa klart däcken. När det va klart bestämde jag att vi skulle hoppa studsmatta lite.. och jösses va vi hoppade!! Det är verkligen superjobbigt vill jag lova. Till saken hör att när vi hade varit där en sväng kom grannens flicka och hennes kompis oxå och ville vara med... OJ, va vi for!! Sambon och jag gick efter en stund in till oss igen. Men det va så trist att vara ensamma, så vi hoppade på våra cyklar och cyklade till svärföräldrarna en sväng... fixade lite med hunden och cyklade hem i regn igen. Väl hemma fixade vi pizza och myste ner oss tillsammans i soffan.

Idag tog vi med grannbarnen och gick på tipspromenad och bingo som Korpen ordnar på en fin runda. Väl hemma tog vi tag i det vi skulle fixa i helgen, trädgården... Jag har ju fått för mig att vi ska flytta på några stora stenar på framsidan... och dom va inte lätta. Sambon tog en själv, men sen fick vi ta grannen till hjälp. Dom flyttade dom tillsammans och jag ler med hela ansiktet!!! Äntligen blir vi av med det landet där stenarna låg innan=) Rensade lite land och plockade bort skräp... har en stor häck in mot en annan granne, och jag vet inte va deras problem är... men den häcken är visst bara rolig att klippa.. inte rensa i den, så vi har rensat på vår sida idag minsann. Det tråkiga är ju att så länge dom inte rensar på sin sida, så får vi ju in av deras ogräs till vår sida oxå. Sur jag blir!!

När regnet kom gick vi in och bakade lite chokladbollar, åkte och handlade lite och nu har solen kommit fram igen, så sambon gick ut och tände upp grillen för det vankas mat!!! Mums!!!

Som ni förstår så har jag haft en toppenhelg!!

Kram

1 kommentar:

  1. Härligt vännen! Åh vad gott med chokladbollar och grillat :)

    <3<3<3 Kram C <3<3<3

    SvaraRadera