torsdag 19 april 2012

har nåt riktigt kul att berätta

jag har skrattat hela natten tror jag... iaf dom gångerna jag har varit vaken...

Igår när vi väntade på att maten skulle bli klar började sambon gnälla över att jag inte hade klippt honom som han bad mig om för längesen. Så det va bara att sätta igång. Så det va bara att ta fram klipparen (eller klippmaskinen) men som vanligt blev det några strå som blev längre än dom andra. Sa till sambon att jag skulle ta dom efter att han duschat efter träningen. Så vi for iväg och tränade, kom hem och kröp upp i soffan. Sambon hamnade vid fotbollen och jag vid datorn. Efter en stund gick jag in och la mig och kollade på en annan kanal och läste lite. Lite senare hör jag sambon starta klippmaskinen inne på toaletten. Det går 2 sekunder och sen ropar han lite uppgivet -f-n, det blev ju mycket kortare än när du klippte och ändå har jag den på 6mm!!! Jag som ser det komiska i det börjar skratta och säger att det kanske hade blivit som när jag klippte om han hade haft munstycket på... alltså den som ställer in rätt längd. Han har klippt utan munstycket!!!!!! Klant!!! Helt rakat blev det strax ovanför örat på ena sidan.

Det va ju bara att gå ur sängen och börja klippa om allt... Körde det på 3mm för att se hur det blir, och det fick bli så.... tror inte man ser att det (om man inte vet det) är en kal fläck där sambon själv körde :) Jag frågade va han skulle säga på jobbet om någon frågade vad han hade gjort. Naturligtvis skulle han säga att det va jag som hade gjort det sa han, han kunde ju inte skämma ut sig på jobbet och säga att han hade varit klantig.

Min sötis, mitt hjärta!!!



Till saken hör att han till sist sa att han aldrig mer skulle röra denna maskinen.

Jag skrattar så jag nästan inte får luft!!!!

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig!! Ååå vad jag har skrattat när maken klippt sig själv.... ;) Men det konstiga är ju, att han klarade det BRA innan jag kom in i bilden... Hm. Hänger det på viljan, eller??

    MEN - jag har missat EN gång. Och det var när jag klippte honom inför vårt bröllop. I nacken. Var kommer alla titta på honom? Jo, i kyrkan ser de NACKEN. Jag grät! Men som tur var hann det växa ut liiite i alla fall, och man kan ju reparera skadorna lite grand...
    KRAM på dig!

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag hade också garvat ihjäl mig!!!! :)
    Du kan börja kalla honom för frisören, hehe ;)

    Kram C

    SvaraRadera