onsdag 21 december 2011

vilken dag!!

Vilken konstig dag det blev idag. Det började på fm på jobbet efter att vi haft vårt morgonmys med frukost och levande ljus. Då skulle jag va så ordentlig och blåsa ut ljusen, JO visst va duktig jag va!! Brandlarmet gick direkt.... PINSAMT!!! Dom fick komma från brandkåren i den staden där jag jobbar, men som tur va ringde dom från SOS innan för att slippa skicka fler brandkårer. Det gör dom ju annars i vanliga fall eftersom det är ett sånt ställe där många människor är i fara vid ev. brand. Men idag slapp dom alltså det.

Efter någon timme ringde vår sköterska och sa att jag va tvungen att hänga med "min tant" till Kvinnokliniken imorgon på fm. Hoppsan, samma KK som jag är skriven på. Hoppas det inte väcker för många känslor till liv såhär innan jul. Dessutom jobbar jag egentligen bara 8-13 imorgon och taxin kommer redan 8.20, sen har vi tid där kl. 10 och efter det blir det nog en lång väntan igen innan vi får åka hem, så jag räknar inte med att jobba så mycket "på riktigt" imorgon. Ganska skönt att ta det lite lugnt sista dagen innan julledigheten.

Imorgon när sambon kommer hem hade jag tänkt att vi skulle göra skumtomtefudge, det blir det enda julgodiset vi kommer göra i detta hus iår.

Kram alla goa vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar