tisdag 27 december 2011

julen är överstökad

jaha, då va julen över för denna gången. Även om vi har lite kvar att fira vid nyår så känns det ändå skönt att det mesta är gjort. Det gick bra att jobba på juldagen och sen for vi hem till svärföräldrarna på julmiddag. Höll på att somna i soffan hos dom, men då kom TOMTEN och gick förbi. Va glad man blir när man får syn på den krabaten :) Svärmor och jag va ju tvugna att ställa oss upp i soffan och vinka, och han vinkade tillbaka :) Sen fikade vi lite innan sambon och jag skulle åka iväg och hämta ut biobiljetterna. Vi mötte svärföräldrarna och mamma och pappa utanför bion efter en stund. Vi kollade Stig-Helmer, va väl inte sådär jättebra, lite seg ibland tyckte jag.

Igår hade vi en lugn dag innan jag skulle åka och jobba. Sambon tvättade min bil... kryss i taket!!! och jag bäddade rent med våra nya täcken som vi fick i julklapp. Sen for jag iväg i min nytvättade bil till jobbet. Väl hemma åt vi säsongens första SEMLA.... MUMS!! Mamma jobbar ju på ett konditori och dom började med semlorna igår och då va vi ju tvugna att ha varsin. Vet att det är tidigt, men jag älskar verkligen semlor. Sen kröp vi ner i sängen och jag somnade som en stock.

Idag har jag varit LEDIG! HURRA!! Började med att vi åkte och hjälpte mormor och morfar med deras nya tv, sen for vi till ICA och handlade lite. Väl hemma började vi spela lite tv-spel, jag hade ju köpt ett xbox till oss i julklapp, började oxå pussla lite på mitt pussel innan det va dax att åka till mormor och morfar och äta rester. Tog även ett parti med kortspel innan vi åkte hem, på vägen hem åkte vi förbi macken och sambon tankade min bil oxå.... jösses, det va inte igår. Ibland kan han imponera lite minsann ;)

Nu sitter vi här och myser i soffan. Har tagit en dusch och ett ägglossningstest, tyvärr med negativt besked där.. så älskade sambo, det blir inget mys här inte ;)

Ha en underbar kväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar