måndag 5 december 2011

Tack älskade vänner!!

Tack älskade vänner för era kommentarer, skönt att veta att någon bryr sig när man har det pissjobbigt!!

För att göra en lång historia lite kortare: För ca ½år sen kom jag på sambon med att ha gjort en sak som jag tycker man absolut inte gör om man har någon vid sin sida som man älskar över allt annat. Vi hade värsta grälet och det va nätt och jämnt att vi delade på oss. Han lovade att han aldrig skulle ljuga för mig igen. I fredagskväll kom jag på honom med att ljuga för mig igen om en sak som hade med den saken som hände för ½år sen att göra. Jag frågade honom gång på gång om en sak, men han sa att han inte hade något att dölja för mig varje gång jag frågade. Efter ett tag när jag frågade hur han förklarade det så kom det fram att han ljugit för mig igen.

Jag blev så j-la ledsen och förbannad igen. Vet inte om jag gjorde rätt eller fel, men jag stannar kvar ändå, jag ÄLSKAR ju honom över allt annat! Men en sak är säker! Kommer jag på honom en gång till, då är det för sent, då flyttar jag DIREKT!!

Hur hade ni gjort???

Återigen, TACK för alla fina kommentarer!!!

3 kommentarer:

  1. Goa fina du...

    Du undrar vad vi hade gjort. Jag vet inte. Varje situation är olik den andra. Det är enkelt för mig att säga att jag aldrig skulle tolerera nåt sånt, att ljuga för mig - flera gånger, nej det funkar inte.

    Men, sen är det som du säger. Jag älskar ju min man. Kan vi jobba oss igenom det här? Eller rättare sagt, kan NI jobba er igenom det här?

    Barnlöshet, särskilt ofrivillig sån, sliter och tär på förhållanden. Man brukar säga, att det antingen stärker eller krossar ett förhållande.

    Jag kan inte råda dig, till vad DU ska göra. Jag är ingen Gud, som ser och hör allt, och vet vad som är rätt och fel i alla situationer.

    Men jag kan råda dig, att ta det lugnt. Sätt dig ner, ta en paus, och hämta andan. Tänk igenom vad du vill. Skriv upp! Gör en lista med bra/dåliga saker. Sen kan du slänga listan om du vill, bara du får ur dig allt...

    Ha inte för bråttom nu bara. Det är ju DU som har övertaget! Du har inte gjort nåt fel, det är ju han! Låt honom komma till dig, be om förlåtelse, förklara sig osv...

    Tänker på dig!
    Stor KRAAAAMM

    SvaraRadera
  2. Jätte svårt att veta hur jag skulle gjort, vet ju heller inte exakt vad din sambo gjort. Men som ovan skrivit är det väl olika för varje situation och person....
    Men annars är jag en person som hittills valt att stanna kvar o kämpa de gånger vi haft våra motgångar och än så länge har det stärkt vårat förhållande.

    Kämpa på!!
    Många kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Jättesvårt att säga om du gjorde rätt val. Det vet nog bara du, lita på din magkänsla! Sedan vet jag inte vad din sambo gjort...

    En fråga: Förra gången det hände sa du då att du inte skulle acceptera att din sambo gjorde så igen och göra slut?

    Mitt råd: Var inte rädd för att lämna, tänk på dig själv i första hand. Du är den viktigaste personen i ditt liv, sänk inte dig själv. Du är värd så mycket mer! Ställ dig frågan: Vill jag leva ihop med någon som jag inte vet är ärlig emot mig, och som har ljugit för mig två gånger om samma sak, trots att jag älskar honom?

    Hoppas du blev något klokare av mina ord!
    Hur du än gör hoppas jag att det blir bra och att allt löser sig.

    Många varma kramar ifrån mig :)

    SvaraRadera