torsdag 15 december 2011

äntligen över

jaha, då va den spolningen avklarad.... puh säger jag bara, det va bland dom värsta minutrarna i mitt liv!

Det började med att vi fick komma in och få värktabletter en kvart för sent, fick diklofenak och primperan. Sen va det bara att ge sig ut i väntrummet och fortsätta väntan.... Efter ca 25min kommer den en dansk manlig läkare och ropar upp mig. Inne på hans rum berättade han lite vad han skulle göra innan jag fick lägga mig på plats. Han kollade så att allt såg fint ut innan han började. Sen skulle han börja fästa "ballongen" och det va då det gjorde så ont att jag trodde jag skulle avlida på stört, det va det värsta jag har upplevt. Han sa att det kunde kännas som mensont, men jag har ju sällan ont så jag kan bara säga att för min del va det värre än mensont. Sen sprutade han in koksaltet och upptäckte då att jag hade jättefina ledare, inget stopp någonstans, vilket naturligtvis va jätteskönt!! Underbart att det äntligen va slut, det gick ju trots allt ganska fort. När vi gick ut från sjukhuset började smärtan igen, på hemvägen satt jag och grät i bilen för jag hade så fruktansvärt ont. Sa flera ggr till mig själv att nu ger jag upp, jag klarar inte detta. Men när vi hade kommit halvvägs hem kände jag helt plötsligt hur allt bara släppte, UNDERBAR KÄNSLA!! Efter det har jag bara haft lite småont. Nu återstår bara att se när dom hör av sig igen för läkarsamtal om fortsättningen.

Nu ska sambon och jag fira att jag klarade detta med lite mat som han är och köper nu. Ska sitta fint nu!

Vill sända ett STORT TACK till Malin för din fina omtanke! Du är GULD VÄRD vännen!!!

3 kommentarer:

  1. Va skönt för dig att allt såg bra ut! Tror att vi kände ungefär lika, smärtan va värst när katetern sattes in!?? Jag brukar ha ganska kraftig mensvärk men den värken va dubbelt upp!! Faan....
    Jag fick oxå rejält ont efter på väg hem och då tänkte jag att jag aldrig skulle palla att jobba nåt idag, men som sagt släppte värken efter nån halvtimme. Så jag va tillbaks på jobbet efter lunch.
    Hade du sin sambo med dig idag?
    Jag har hittills varit själv på alla undersökningar och tycker väl att det har gått bra, men idag hade jag önskat min sambo va med för som jag mådde precis efter både fysiskt och psykiskt, hade varit skönt med lite stöd från sambon då inte bara på telefon....Så mycket spänningar som släppte och så värken, ville bara grina!!?
    Men såå skönt att det är gjort nu!!! Vi får vara super stolta över oss själva!
    Många kramar!!

    SvaraRadera
  2. Jo jag skulle nog ta med honom om det gick men han är inte allt för sugen på det.... Trist för honom att bara sitta o vänta?! Men blir det IVF har han inget val och det vet han! :)

    SvaraRadera
  3. Det gjorde också så jäkla ont på mig.... Och jag hade samma som du - läkaren kom alldeles för snabbt, mina värktabletter hann inte hjälpa!! Och det var en tysk eller dansk läkare, jag fattade knappt vad han sa... :(
    Skönt att det är över nu då!!
    KRAM

    SvaraRadera