tisdag 22 november 2011

Oj, va fint det blev hos mormor och morfar efter mammas och min framfart.... Oj, va det gick undan. Skönt att ha det gjort, vi gjorde precis ALLT!!! Sen iväg och jobba på kvällen, jobbigt eftersom jag jobbade med en vikarie som inte får ge någon medicin, så jag fick springa fram och tillbaka som ett annat yrväder. Dessutom hade jag fått en ny tant som jag är kontaktperson för, så jag kände att jag va tvungen att ge henne lite extra tid, men det hann jag ju knappast med vilket inte va så roligt.

Inatt fick jag en hostattack att jag hostade tills jag klöktes. Tror jag väckte sambon oxå, men vad gör man?? Idag på förmiddagen ringde jag vårdcentralen för att se om dom kunde skriva ut något som kan hjälpa mig. Sköterskan som ringde frågade vad jag ville ha för hostmedicin... jag sa att jag hade haft cocillana innan och att den är mkt bra (vet ju att dom inte gärna skriver ut den men jag tänkte att jag säger väl som det är). Jaha, då skriver vi ut det åt dig sa hon... Snacka om att jag blev förvånad!!! Jag behövde inte ens komma dit, jag fattar ingenting!!! Hon sa att jag kunde hämta det i eftermiddag på apoteket, där kom mitt problem...
Jag skulle ju på viktigt möte på jobbet vid 13, så jag frågade om dom inte kunde fixa det snabbast möjligt. Jag ska se vad jag kan göra sa hon. Vid 11 kollade jag mina recept på mina vårdkontakter, och förvånad blev jag åter igen... Det fanns redan inlagt!!! HURRA!!

Sen hem och ta en liten hutt. Och va skönt det va på mötet, jag hostade inte alls så många ggr. SKÖNT!!

Väl hemma hade sambon maten klar och vi åt. Efter det åkte vi och köpte lite pynt till julpyntningen. Nu har jag landat i soffan framför kär och galen.

Trevlig kväll alla vänner!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar