fredag 18 november 2011

host host....

då va det äntligen fredag eftermiddag igen!!!

Helgen består av att åka till mamma och pappa imorgon och gratulera mamma som fyller år på söndag. Samtidigt som vi är där tänkte vi passa på att kolla ut 2 julgranar, en ute och en innegran. För nästa helg ska utegranen stå på framsidan och lysa upp vårt hus :)

Har dessutom åkt på en väldigt hemsk hosta, tror jag hostar sönder snart... så har ni några tips på hur man blir av med den, eller iaf dämpar den, så mottager jag GÄRNA det!!

Tack och hej!!

1 kommentar:

  1. Usch, din lilla stackare... Hosta är inget roligt!!Det gäller att hitta rätt sorts hostmedicin (rethosta eller slemhosta) och så ska man ta den I GOD TID INNAN man går och lägger och sig.... (lärde jag mig nyligen). Hostmedicinen måste hinna hjälpa innan du lägger dig ner...

    Om du kan, så höj upp huvudänden på sängen, t ex lägg något under sängbenen, eller en extra kudde under madrassen vid huvudet.

    Det är också bra att ha svalt inne, inte för varmt! När jag har varit riktigt illa därann har jag hängt upp ett blött lakan, eller en blöt (större) handduk/badlakan typ på gardinstången. Då blir det bättre luft, lättare att andas.

    Krya på dig!!
    kramelikram

    SvaraRadera