lördag 5 november 2011

lyckan är total

ja, idag kom mensen igång igen efter ett rejält uppehåll. Kanske är så när man går och väntar och väntar, men nu är den alltså här, så nu är det bara att börja ladda för spolning, snälla ni, berätta om det gör ont och va ni tyckte om det.....

Igår hade vi min älskade vän här på besök, oj vilken kväll vi hade... SUPERKUL!! Det kommer garanterat bli snart igen!!

Idag började vi dagen med frukost, sen åkte vi upp till mormor och räfsade lite löv och rensade i rabatter och gjorde höstfint. Hon kan ju inte det och morfar ligger ju inne för att ha opererat stora kroppspulsådern. När vi va klara med det tog vi med oss mormor och åkte för att hälsa på morfar en sväng. Det blev bara en liten stund med tanke på att han va jättetrött, stackarn!

Vi for vidare till kyrkogården för att tända ljus för min farmor och farfar, jättemysigt! Sen vankades det middag hos mamma... MUMS!! Sen pep vi hemåt med mormor. Väl hemma tog vi med oss ett ljus och gick till kyrkogården här bredvid och tände ett ljus på sambons farmor och farfars grav. Tog en liten sväng på kyrkogården och kollade alla mysiga gravar/ljus.

Nu har vi landat hemma i soffan igen. Blir en lugn lördagskväll hos oss.

Kramiz

2 kommentarer:

  1. Härligt att få bli glad över att mensen kommer!! :))
    Själv blev jag väl inte direkt över lycklig när jag åter blev varse av vad som komma skall häromdan, skit mens..... :P
    Ska bli spännande att få höra hur det kommer gå med spolningen och hur du tycker det är, eftersom jag förhoppningsvis oxå kommer få göra det.
    Ha en fortsatt trevlig lördag kväll!!

    SvaraRadera
  2. Spolning... Ja inte är det trevligt. Det känns som en fruktansvärd rejäl mensvärk som inte släpper... Så kan jag nog enklast beskriva det. Jag fick visserligen typ två alvedon innan det skulle göras, men de hann inte verka. Och alvedon hjälper inte mot min mensvärk (funkar bara 1 ipren tillsammans med 2 alvedon). Så får du ingen smärtlindring, ta det själv nån timme innan själva spolningen.

    Jag klarade ena sidan, men inte fullt ut på den andra sidan. Men de hann se att det funkade, innan de avbröt.

    Lycka till!!
    kramelikram

    SvaraRadera