onsdag 23 november 2011

egentid

sitter uppkrupen i soffan i min ensamhet. Ganska skönt ändå.

När jag kom hem från jobbet idag satte jag igång direkt med städningen, sambon hade lovat att hjälpa mig med det imorgon, men när jag ändå hade lust va det lika bra att sätta igång. Hann precis bli klar innan sambon kom in genom dörren.

Sambon skulle ju träna idag, hade jag oxå behövt, men jag kände att jag nog får krya på min hals ikväll istället. Han frågade om det va nåt han kunde hjälpa mig med innan han åkte iväg till träningen. Tänkte jag skulle testa honom lite, föreslog att han kunde plocka fram julgardinerna.... han gick in till garderoben där jag har gardiner... sen hände det inte mycket mer :) han sa att han hade glömt vilka gardiner vi hade i vilket rum förra året... ha ha, sötisen!! Jag visade honom vilka vi hade haft i sovrummet, han plockade fram dom och började ta ner dom gamla, sen fick jag värsta skrattattacken!!! När han skulle ha upp julgardinerna sa han att gardinstången va för kort, även om det va samma som satt uppe innan. JÖSSES!! När han väl fick upp den på ena sidan började gardinen kana på andra sidan och den höll på att åka av... Han undrade hur man kunde klara av det helt själv som jag brukar göra??? Ja, det kan man ju verkligen undra???? Jag sa till honom att åka till träningen istället, så skulle jag minsann byta i alla andra fönster undertiden han är borta. Det är det jag har gjort nu, har oxå förberett kvällens mat. Slängde ihop en tacopaj samtidigt som jag bytte gardiner :)

Undra hur det skulle se ut om man bytte arbetsuppgifter ett tag..... kanske trots allt hade varit ganska nyttigt????

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar