måndag 17 oktober 2011

måste bara berätta

vilken UNDERBAR helg jag har haft!!! Det blev inget av besöket i fredags tyvärr, min kompis sambo hade fått problem med hjärtflimmer. Så istället kröp sambon och jag upp tätt intill varandra i soffan och hade myskväll, vilket som vanligt slutade tidigt eftersom vi va så trötta.

På lördagen va vi först på tippen med lite trädgårdsavfall, sen åkte vi till min mormor och morfar för att jag skulle ge morfar en spruta inför hans operation som ska ske i början på nov.

När vi kom hem efter det så satte vi oss och kollade på tv lite (sånt vi hade missat i veckan). Vid 16-tiden åkte vi ut till mammas och pappas stuga, där om va och även min brors pojk. Han va först lite skeptisk till vilka vi va, men så fort jag frågade om vi skulle gå ut till traktorn gick han ut och hämtade sina stövlar och gav dom till mig, sen va det bara att gå ner till min kusin. Oturligt nog så åkte han iväg precis när vi kom, men undertiden gick vi in och lekte med deras barn. Pratade även en del med min kusins fru om allt vi har framför oss med behandlingar osv. Hon har ju gått igenom precis samma sak, så det kändes som att vi hade mycket gemensamt. När sen min kusin kom hem fick vi äntligen gå ut till garaget och provsitta i traktorn. Snacka om LYCKA!! Skickade ett mms till min bror när hans son satt i traktorn. Fick svaret att det va nog svårt att klå den lyckan... :)

Efter en stund började vi bli hungriga och gick tillbaka till mamma och pappa. Då gjorde mamma och jag mat och sen satt vi och kollade på tv innan det va dax för mig att väcka sambon för att få med honom hem.

Igår åkte vi ut dit igen för att äta middag och umgås det sista med A för denna gången. Naturligtvis sov han när vi kom, så vi hann äta i fred. När han vaknade sen skulle jag ge honom lite mat, men vi lät honom "mojna" till sig lite och då hörde vi att det kom en bil och stannade utanför. Då kom naturligtvis hans föräldrar. Vad tror ni hände då??? Jo, A börjde skrika och slänga sig som bara den.... KNAS!! Han hade ju inte skrikit så på hela helgen... men eftter en stund släppte det och vi började leka han och jag, vi sprang runt och jagade varandra.

Nästa gång vi ser dom är vid nyår :( men jag försökte övertala sambon om att vi ska åka upp dit någon gång innan dess... hoppas han nappar på min idé!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar