måndag 10 september 2012

vår utflykt

jaha, då har vi återigen landat i vår lilla stad på vår lilla gatan i vårt lilla hus :)

I fredags förra veckan drog jag och sambon upp till min kära lillebror, vi hade fått det fina uppdraget att vara barn och hundvakt. Detta tog vi på största allvar och drog iväg. När vi kom upp vid lunchtid i fredags började vi med en fika innan det va dags att köra bror och svägerska till tåget för dom skulle på måbra-helg till huvudstaden. Det va en hel del gnäll när dom skulle lämnas från lille A. Men så fort vi lämnade stationen blev han på bättre humör. Vi åkte hem och hade fredagsmys med lille A. När han hade gått och lagt sig tog sambon och jag fram vår present från bilen och började montera en studsmatta.

På lördagsmorgonen kom lille A intassandes till oss vid 5-tiden på morgonen, han kröp ner mellan oss och somnade om och sov till 8. Efter det va det fullt upp vill jag lova. När han ätit frukost skulle han genast ut och studsa. Vi satte dit dom sista detaljerna och sen skickade vi en film till brorsan på hur hans son hade det. Han svarade att dom hade tänkt köpa en sån till honom till nästa sommar, för han formligen ÄLSKAR att hoppa, och det märkte vi.

På eftermiddagen tog vi en sväng in till stan, jag hade sett att dom hade en park med karuseller och lekpark sånt mitt i stan. Det va supermysigt, och det är något som alla städer borde ha, det va jättefint där. Bra jobbat ÖREBRO!!! När dom stängde trodde vi att det skulle bli problem att åka därifrån, men lille A hängde snällt med, han skulle ju hem till sin studsmatta. Sötisen!!

Söndagen hade vi mys, mycket hoppande, spelade fotboll och blåste såpbubblor. En bra dag! Hämtade bror och svägerska på stationen igen, hem och åt, hjälpte till att renovera lite i deras badrum och sen va det dax för alla att krypa ner.

Måndagen tillbringade jag och sambon i bilen. Vi åkte då till Öland, det tog några timmar, men väl framme bjöd ön oss på ett strålande väder och vi va nöjda med den dagen oxå.

Sen har veckan trillat på som bara den, har inte gjort sådär jättemycket mer än haft det skönt, vi har ju haft semester. Klippt lite buskar, annars inget speciellt. I fredags kom svärmor och svärfar ner och gjorde oss sällskap. Eftersom svärmor har brutit nyckelbenet så har jag och sambon tagit hand om det mesta med mat, städning och så. Lördagen framför tvn med speedway/körslaget. Lyckan blev total när vi hörde att "vår kör" hade fått flest röster. Bra jobbat!!

Igår for vi hemåt, stannade på Bauhaus för att ge sambon lite inspiration. Vi har beslutat oss för att min brorson ska få en lekstuga av oss i julklapp/födelsedagspresent. När jag berättade om vår plan för min bror blev han ytterligare en gång tokig på mig :) Dom hade ju tänkt köpa en till A när dom rear ut dom, men jag känner att varför slänga ut 5000 på en färdig, när vi ändå kan bygga en för kanske samma peng, och då en större och som man själv vill ha den?? Idioti!! Fick inte mycket tips på Bauhaus, sambon tyckte dom va för taniga, så vi letar vidare...

Väl hemma startade vi upp kaminen, det va ju lite kyligt härhemma. Plockade bort endel plommon och gav bort dessa, vi kan ju inte äta så mycket. Finns det någon som vet va man kan göra med plommonen??? Jag har noll koll, jo, man kan äta dom, så mycket vet jag... men mer då??? baka??? vad isf??

Idag har jag plockat in utemöblerna, tvättat av dom och så, dom ska in på förvaring under vintern är tanken. Tvättmaskinen har oxå fått arbeta en del idag. Fyllt på kylskåpet va oxå en nödvändighet, så det är fixat oxå. Väntar nu på att sambon ska komma hem snart, så vi kan göra lite till innan det blir kväll i vårt lilla hus, på vår lilla gata, i vår lilla stad..... :)

Kram på er alla!!

2 kommentarer:

  1. Plommonmarmelad!!

    Man kan också göra en efterrätt, plommon i romkruka som äts med vispad grädde... vuxenefterrätt, gott!

    Gott med saker som man odlat i sin egen trädgård!!

    kram på dig vännen min!!!

    SvaraRadera
  2. Låter som att Ni haft en härlig semester både i Örebro och på Öland! Härligt!

    Jag tror man kan göra plommonchutney, kolla på recept.nu så hittar du säkert en massa saker du kan göra med plommon!

    Kram C
    <3<3<3

    SvaraRadera