fredag 21 september 2012

blomsterjakt

man blir så glad när man får en kommentar från någon ny läsare, det värmer... TACK!!!

Idag har jag varit och ventilerat lite med en go vän, tog en frukost/fika med henne på förmiddagen för att sen åka hem och slöa.
Efter en stund hemma blev jag så otroligt sugen på en ny blomma till vårt stora matsalsbord. Åkte ner till stan igen, gick in i en blomsteraffär... men usch vilket tråkigt sortiment, in i nästa blomsteraffär... lika tråkigt där, och dessutom USEL service. När jag hade gått där en stund, ensam i affären och 3 kassörskor som bara stod och pratade om familjen hemma osv. gick jag ut. In i nästa blomsteraffär... såfort jag öppnade dörren sa dom "hej och välkommen", genast där blev jag på bättre humör. Gick en liten runda därinne och tänkte just be om hjälp när det kommer fram en tjej som jobbar där och ber mig säga till om jag behövde hjälp. Jag sa att jag nog behövde det direkt. Talade om vart jag hade tänkt mig den nya blomman och så. Hon plockade fram en fin flamingo och vi började prova krukor (jag hade tidigare oxå sagt att jag ville ha den i en ny kruka). Efter att ha testat några krukor bestämde jag mig. Men någonstans innerst inne kände jag mig ändå inte helt nöjd.... det va kanske inte riktigt det jag hade tänkt mig. Hon frågade om hon fick piffa till den lite, och naturligtvis fick hon det. Hon fyllde på med lecakulor och satte i lite färgglatt "sudd". Genast kände jag att det va en riktigt fin blomma jag hade fått tag på.

Väl hemma ställde jag fram blomman på vårt stora bord, och JÖSSES, va fint det blev!!! Jag va inte riktigt 100% nöjd när jag lämnade butiken, men jag orkade inte leta mer, men när blomman hade kommit på plats hemma på bordet blev jag supernöjd!! Dessutom blev jag så glad över den servicen och bemötandet jag fick i butiken. Dessutom va det inte så dyrt som jag egentligen hade tänkt mig, så det är ju alltid ett stort PLUS!!

Nähä, nu är det fredag eftermiddag och nu väntas det fredagsmys här hos oss. Ha en underbar helg, eller iaf så underbar det går i detta vädret, i vår lilla stad regnar det som bara den idag :(

Kram kram

1 kommentar:

  1. Det är bra med vänner som man kan ventilera lite hos ibland...

    När jag kom hem stod en bukett rosor på köksbordet - en annan av mina vänner hade varit förbi, hon tyckte jag behövde piggas upp lite. Jag hade berättat för henne om socialens nollställda... ja, att vi inte vet nåt. Så nu har vi också fina blommor på bordet!!

    kram på dig!!

    SvaraRadera