tisdag 11 september 2012

min lediga tisdag

ytterligare en ledig dag avklarad. Vaknar i ganska ok tid, mellan 8 och 9. Ligger kvar och gottar mig innan jag tar tag i dagens måsten, tvätthögen och spolat av våra plattor på baksidan, där vi på somrarna har utemöbler, dessa plockade jag ju in igår. Kollade lite på tv efter det och tror tom att jag somnade en liten stund, men va gör det??

Jag har ju varit lite dålig på att motionera den sen jag va sjuk i juni. Har inte gått många meter och därför har vågen oxå pekat stadigt uppåt :( Idag tog jag mig i kragen och gick för att möta sambon när han kom åkande från jobbet. Det konstiga va att jag har köpt mig en iphone i sommar och innan hade jag en androidmobil. Samma runda va längre och ändå hade jag en bättre tid än jag någonsin hade på den sträckan tidigare. Detta sporrade mig till att göra om det imorgon, eller kanske ta en annan runda jag brukade gå/springa innan. Imorgon är det dessutom PREMIÄR, premiär för vattengympa. Min kompis kunde inte gå imorgon, men jag ska minsann gå ensam då, här finns ingen återvändo. Jag har ett mål nu, och det ska jag verkligen klara. Klarade ju av att gå ner 16kg på 4 månader i våras och då borde jag ju klara iaf 15kg fram till jul och då är jag imål för va dom säger på KK att jag ska väga. Jag ska visa dom rackarna att jag kan!! Bara att ge sig på det!!

Ikväll har jag gjort dumlemuffins, men dom får sambon minsann äta upp själv, kanske kan ta en någon gång?? Sambon har satt upp en lampa över köksbordet, lampan fick vi av min bror när vi va där, dom hade en sån fast en vit. Jag gillade formen, så vi fick en (han hade såna på jobbet som dom ändå skulle kassera) denna lampan sprayade sambon svart undertiden vi va på Öland. Eftersom vi har svart kök så passar det bättre med en svart lampa här hos oss.

Nu kollar vi på 112- på liv och död. Sambon ska kolla fotboll senare, men då kryper jag ner i sängen och kollar på nåt annat jag gillar.

Ha en bra kväll!!

3 kommentarer:

  1. Klart du klarar att gå ner 15 kg till jul, ge dig fan på det! Bara på`t och kämpa järnet med massa pepp ifrån mig så ska du se att det går!

    Jag tror på dig, vännen!
    Kram C <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Var går du på vattengympa, V eller M? Vi har varit nån gång, i M. Jag gillar att simma. Vi brukar åka på fredagkvällarna, då är det lugnt och skönt i simhallen... ;)
    kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi brukar gå i V, just bara för att min kompis åker från byn där jag jobbar, då känns det onödigt att åka 1 mil till. Ja, det är skönt att åka på fredagarna, synd att vi aldrig kommer iväg då sambon och jag... får ta oss i kragen nu under hösten ;) Kramkram

      Radera