lördag 15 september 2012

taxi- va god dröj :)

igår va ju sambon iväg på trav så jag tog med mig skurtrasor, dammsugare, mopp och lite go musik och gick ner i källaren.
Det va gillestugan som skulle få sig en omgång denna gången. När jag satte mig ner efter att ha dammat allt så kollade jag runt lite och kom på att jag inte va riktigt nöjd med möbleringen, bara att ta fram och mäta lite, sen började jag möblera om. Tungt när man är själv, men va gjorde jag innan sambon kom in i mitt liv då?? Jo, då fick man minsann klara allt själv, och det gick ju galant det oxå. Så jag fixade det.
När jag va klar skickade jag ett mms till sambon. Fick till svar att han gillade det oxå. Plockade bort gardinerna oxå, och nu vet jag inte va jag vill ha där nere, ser mer möblerat ut om det finns gardiner. Det svåra är att det är ju så små fönster som sitter uppe på väggen. Skulle vilja ha Marimekko-gardiner, men jag känner att dom är lite för dyra för att ha i källaren. Nån som vet nåt billigt ställe som säljer såna?? Tips tas gärna emot. Skickade ett sms till sambon oxå och bad honom vinna massa pengar så jag kunde köpa dom, men han kom hem med 60kr och då får man inte många centimeter av det tyget... haha!!
Nu är jag nöjd med möbleringen vilket innebär att jag trivs bra därnere och då kommer vi nog kunna krypa ner där någon dag i höst/vinter framför vår öppna spis. Det va vårt mål förra året oxå, men vi kom aldrig ner dit, men iår SKA vi bara det, så enkelt är det!! Det är så mysigt med öppen spis, när det sprakar och man känner lukten bättre än i kaminen på övervåningen.

Idag blir det en lugn dag här, men ikväll har vi lovat att vara "fyllechaffisar" åt mina föräldrar... haha, det låter det va?? Dom skulle iväg på någon logdans ute i skogen. Vi ska stanna hos mamma och pappa medans dom är där för att senare inatt hämta dom oxå. Mamma skulle laga min favoriträtt, så det ska bli gott!!
Igår ringde dessutom min faster och frågade om jag kunde hjälpa henne oxå när vi ändå är därute. Hon ordnar denna festen och samtidigt ställer hon upp på alla, och då hade någon frågat om hon kunde köra dom på kvällen och hon hade sagt ja innan hon hann tänka på att hon redan va uppbokad med logdansen. Så hon hade tagit hem en taxibuss från sitt jobb som jag ska köra under kvällen. Det komiska är att alla vill bli skjutsade kl. 18... taxi va god dröj...... hihi!!



Först ska här lösas melodikrysset, sen plocka lite innan vi drar iväg för kvällen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar