torsdag 13 september 2012

städdag i vår lilla stad

ja, tydligen är det fler i vår lilla stad som städar idag ;) min vän städar som en tok för att få fint i sitt lilla hus inför hennes och hennes mans besök imorgon. Åh, va jag håller mina tummar och tår för er!! Tror jag hör av mig till dig imorgon kväll om det är ok??? Är ju så nyfiken och vill att allt ska gå bra.

Imorgon ska sambon iväg med jobbet på trav i Kalmar på kvällen. Själv jobbar jag till 14.15 och är hemma runt 15. Vid 15.30 ska jag sen köra honom till stationen för att han ska hinna med bussen som går 15.45. När jag kommer hem är tanken att jag ska städa av i gillestugan, så vi kan mysa ner oss där till hösten när vi vill mysa till det med öppen spis, det negativa är att vi har en mindre tv därnere, men det får vi väl klara ändå?? Världsproblem!!

Igår va jag ju på vattengympa, åh, va skönt det va efteråt!! Njuter fortfarande av känslan. När vi kom hem skrev vi en lista på vad som ska göras här hemma den närmaste tiden. Jag tycker det är lättare att komma på vad man ska göra när man har tråkigt om man har en lista. Kalla mig konstig, men sån är jag! Idag har jag därför strukit en tung post på den listan, jag har putsat alla fönster och bytt gardiner i dom rummen som va kvar, så nu är det höstfint i mina fönster igen :) Idag är det ju åter dax att börja jobba, som jag har längtat!! Jag klättrar på väggarna av att gå hemma för länge.

Trevlig torsdag!!

1 kommentar:

  1. Jaså, tänkte jag... Är det fler som städar på torsdagar...? hahahahha....

    Jag har LÄNGTAT tills i morrn... Du kan inte ana. Knäppt, för det är ju lång väg kvar. Men nu börjar jag nästan bli lite nervös. Det har jag inte varit förut....

    Jag har också putsat fönster. Men det har tagit mig typ en vecka. Jag orkar inte ta alla på en gång. Förra veckan bytte jag gardiner i två av rummen och putsade på insidan. Idag har jag tagit på utsidan, på baksidan. Men fint blir det!!!

    Tack för att du tänker på mig - och håller alla tummar och tår!!

    Många, många kramar!! <3

    SvaraRadera