fredag 11 maj 2012

stackars mig!!

sitter uppkrupen i soffan... ensam och övergiven. Nej, riktigt så är det faktiskt inte. Sambon är på After Work med jobbet på en av stans uteställen. Dom blir bjudna på det av facket. Mysigt för dom!! Hoppas dom har trevligt. Och här sitter då lilla jag.... Men jag är inte missnöjd för det. Har precis ätit lite tacos och njuter med lite godis i soffan och tv.

Till saken hör att jag nu en tid framåt kommer vara ensam i veckorna oxå... iaf från söndagar kl.15-tordagar ca 21-22 någonting. På sambons jobb har dom lite dåligt att göra just nu och därför har dom blivit erbjudna att åka iväg och hjälpa till på byggplats istället, och jag vet ju att sambon älskar att jobba lite med kroppen, så därför tyckte jag minsann att han skulle passa på att göra det nu när dom väl får chansen att göra nåt annat och jag tror minsann att han ser fram emot det. Det kommer bli värre för mig. Är absolut inte van att vara ensam så mycket, men det va jag ju innan vi träffades förutom att min brors fru bodde här ett tag oxå. Så det ska nog ordna sig. Får väl passa på att jobba lite extra själv under den tiden, och se fram emot torsdagskvällarna.

Vill förresten oxå passa på att skryta lite med mig själv nu... idag ställde jag mig på vågen igen... nu har jag 0.3kg kvar till mitt första STORA mål!! Är så grymt nöjd, så jag räknar med att slå det målet i början på nästa vecka. Men sen till det negativa... det är bara hälften av min beräknade viktnedgång, puh!! Men samtidigt måste jag berömma mig själv för att jag har gått ner 14kg på 4 månader. Detta trodde jag aldrig jag skulle fixa när jag satte igång. Har ni några förslag på vad man kan hitta på för kul när man har klarat ett stort mål??

Detta är en ledig helg för min del. Imorgon ska det regna, så då har jag planerat lite fix inne. Hoppas sambon inte är allt för dålig imorgon eftersom jag behöver hans hjälp. Kvällen kommer spenderas framför tvn och speedway. På söndagen ska det visst bli bättre väder och då planeras en utedag, gräset ska klippas och sambon har pratat om att vertikalskära gräsmattan, så det blir väl till att räfsa gräs i långa banor... puh!!!

Ha nu en riktigt skön och mysig helg!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar