tisdag 22 maj 2012

om ni bara visste...

om ni bara visste va lycklig jag är idag... kan knappast beskriva min lycka, men jag ska försöka.

I vår släkt har tjejerna en sjukdom som kallas APC-resistans. Detta innebär att vi har större risk att drabbas av hjärtinfarkt och blodproppar. Men som tur är finns det medicin mot detta. Förra året fick vi reda på detta och jag har medicinerat mot det sen dess. Man kollar upp kolestrol och blodfetter varje år för att se så medicineringen är rätt inställd. Idag skulle jag alltså tillbaka och kolla va proverna visade, jag tog proverna förrförra veckan.

När jag kommer in till doktorn tittar han konstigt på mig och säger att han inte känner igen mig, han gissar på att jag har tappat en hel del i vikt (vilket stämmer, men jag återkommer till detta). Sen säger han att jag är ett mirakel.. man ska inte kunna sänka sina värden så mycket som jag har lyckats med säger han :) Snacka om att jag blir förvånad!! Förra året låg mitt snitt på 4 och det ska ligga under 3 (man räknar ut ett snitt på alla prover och utgår därifrån) och när provet togs låg det på 1,6. Läkaren sa att jag fick MVG på detta provet ;)

Detta innebär att jag inte behöver göra någon årlig kontroll mer utan jag får återkomma om jag känner att något inte stämmer. Tror inte jag ljuger om jag säger att jag flög som på moln därifrån. Så GLAD!!!

När jag sedan kom hem kom nästa glädje hos mig. Igår va jag ute och gick 2,5 timme på kvällen, hade ju ändå ingen hemma att mysa med och sen va det så otroligt skönt ute. Alla dofter från blommande träd och buskar. HÄRLIGT!! Men när jag kom hem ställde jag mig på vågen och den va inte på min sida kan jag lova. Så idag efter läkarbesöket va det dax igen och ÄNTLIGEN!!! Kan säga så mycket som att jag nu är under 3-siffrigt!!!! Detta har inte hänt på riktigt länge!!! Jag är så GLAD!!! Totalt sen jag började har jag alltså gått ner nästan 15kg. Detta är så underbart!!!

Sitter just nu och kollar på dopet av lilla Estelle.. ska sen ner till stan och köpa mig något jag har velat ha under en längre tid... lite kryddor att ha i trädgården. Det borde väl vara tillåtet en sån lycklig dag som denna?? Är ju dessutom ledig idag.

Sammanfattning av denna dagen: LYCKA, GLÄDJE!!

1 kommentar:

  1. Åh vännen vad glad jag blir! Att dina värden var bättre beror nog helt och hållet på din koständring samt träningen! Fan vad duktig du är!
    Och vågen, äntligen visade den under 100, yey :)
    Nu vart jag så glad så jag till och med fällde en liten tår, är så glad för din skull!

    Massa KRAMAR
    C

    SvaraRadera