fredag 25 maj 2012

mums!!

Sambon kom hem till sist igår, dom sista minutrarna va långa, men som tur va rungde mamma och skvallrade lite så då försvann den sista tiden. Precis när vi la på såg jag bilen med alla hårt arbetande killarna i komma och svänga ner på gatan ;) Jag gick ut för att hjälpa sambon med sakerna och vet ni va han ger mig??? En hel kasse full med nyfångade och färdigkokta havskräftor!! Han vet att jag ÄLSKAR kräftor. Det visade sig att familjen dom jobbar åt jobbar själva som fiskare och åker ut under längre tider och fiskar och nu hade mannen i huset kommit hem. Sambon och hans kompisar hade fått en rundvandring på en av fiskebåtarna och sen som avslutning hade dom fått varsin kasse med havskräftor att ta med hem. Kan säga att han va mer välkommen hem när jag fick veta detta!! Så ikväll blir det mys med havskräftor... UNDERBART!!                                                     

                                               

Idag ska vi ha en mysdag, eftersom jag är ledig oxå blir detta enda dagen denna helgen som vi har ledigt tillsammans. Så planen är att sambon ska få sova så länge han vill, hoppas hinna klart med några maskiner tvätt innan han vaknar. Sen ska vi äta frukost. Middagen idag ska vi äta ute, på en av stans bufféresturanger, mysigt att kunna sitta ute och äta. Sen bär det iväg till stora staden i öster. Där ska vi köpa morsdagspresenter, och sen ska jag köpa mig en klänning till sommaren. Har bestämt mig för att det blir min present till mig själv för att jag har klarat att komma ner under 100kg. Det tyckte sambon va en bra idé. Måste peppra mig lite. Har sett så många fina klänningar på nätet, men vill klämma och känna på dom innan jag bestämmer mig.

Så idag blir det mys på HÖG NIVÅ!!

Förresten, igår kväll åkte vi ut och plockade vårens/sommarens första liljekonvaljer oxå, det doftar ljuvligt här idag. Mycket positiva saker idag!! Kan inte säga annat än att jag NJUTER IDAG!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar