lördag 19 maj 2012

lördag 19 maj

dagen idag har varit lugn. På förmiddagen for vi runt i stan och letade efter hörlurar med radio i till sambon som ska iväg och jobba i veckorna nu ett tag framöver, hans har nämnligen slutat funka helt plötsligt. Men dom va slut där vi kollade. När vi va i en affär kom sambon på att hans föräldrar hade ett par hemma, så vi for dit. Självklart va dom inte hemma och vi hittade inte lurarna. Fick ringa svärmor och fråga vart dom låg, det visar sig att det inte va så konstigt att vi inte hittade dom... dom hade tagit med dom till stugan på Öland förra helgen, svärmor tyckte att vi kunde ha dom där när vi klipper gräs istället för att dom ska ligga hemma hos dom och skräpa....:) Vi bestämde att vi skulle åka till stora staden till helgen när sambon är hemma och köpa ett par till honom istället. Så vi åkte hem och så skulle sambon börja klippa gräset och så tog han på sig sina "gamla" lurar och av någon anledning vred han på lurarna igen... och då funkade dom. Tur att dom va slut på dom ställena vi kollade.

På eftermiddagen tog vi och cyklade hem till svärföräldrarna igen och fikade och pratade strunt. Nu har jag tagit hand om tvätten och sambon har tänt grillen. Mums!!

Imorgon ska vi nog bara mysa innan sambon åker. Kommer sakna ihjäl mig, vi är ju inte vana att vara borta från varandra så länge... men det får ju gå helt enkelt. Kanske blir som nykär igen när han kommer tillbaka?? Det tråkiga är att jag jobbar i helgen, men har ändå lyckats byta så jag jobbar söndagskvällen istället för söndagsdagen, så då ses vi ju lite ändå innan han drar iväg igen.

Hade tänkt putsa lite fönster idag, men kände att det finns ju tid till det hela veckan, och det va tur det. När vi kom hem från svärföräldrarna skulle sambon vattna gräset på framsidan och precis då blåser det till och hela mitt stora fönster blev dyngsurt. Hade jag nu putsat dom på förmiddagen som planen va hade jag blivit helt galen kan jag lova!! Då hade sambon gott kunnat ge sig av redan idag.

Så imorgon blir det fönsterputsning och städning här när han har gett sig iväg. Sen hoppas jag hinna med en löparrunda oxå. På tal om löpningen, jag sprang mycket längre igår än jag brukar och sen fick jag stå i 30 sekunder och vänta på att bilarna skulle köra förbi och ändå tog jag rekord med 1 minut... springer nu under 20 minuter och det tycker jag är riktigt bra jobbat för att vara jag. Nu är nästa mål att springa hela vägen hem, men det kommer väl det oxå någon gång.

Ha nu en riktigt skön lördagskväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar