måndag 7 maj 2012

helg och blommor

oj va tiden går, har ändå inte glömt er!!

Har haft jobbarhelg, därav min frånvaro. Detta va dessutom min långa jobbarhelg, vilket inte underlättade direkt. Men nu är det ny vecka och den började på det bästa sättet, ledig dag!! Eftersom jag har världens bästa sambo som städade i helgen när jag jobbade så har jag en slappardag idag.

Va ute på min dagliga joggingtur på fm och idag va jag riktigt stolt... klarade mitt uppsatta mål för första gången, det va att klara banan på under 20 min, och idag stannade klockan på 19.58 :) Igår va sambon och jag ute och joggade på fm och då stannade den på 20.13. Dessutom vann jag över sambon. Han sprang före mig hela tiden, men den sista kilometern sprang jag om honom och peppade honom till att vi skulle klara 20 minutersgränsen, men det gick ju inte. Desto roligare att göra det när jag joggade själv.

Sen stod det handling på schemat. Men sen ville jag göra nåt kul, så jag for till stans blomsteraffär och shoppade lite nya blommor till krukorna på framsidan, påskliljorna va ju inte så fina längre. Det blev pelargonier. Passade oxå på att köpa en tomatplanta. Rätt va det va när jag gick där fick jag syn på rabarberplantor, och det har jag ju velat ha SÅ länge... så det blev en sån oxå ;) Precis vid kassan hade dom superstora och fina orkideér till ett överkommligt pris oxå och mamma hade ju namnsdag häromdagen och då ska hon få den av oss tänkte jag. Eftersom jag har namnsdag i slutet av månaden va mamma förbi här häromdagen och lämnade ett olivträd. Hon har ett som är superfint, hon hade talat om för sambon hur man skulle sköta det, men han fattade ändå inte, så jag får väl höra mig för med mamma igen hur man skulle göra. Typiskt karlar!!!

När sambon kommer hem ska vi fixa klart vid trädet på framsidan, har lagt stenar runt om så det blir lättare att klippa gräset och det ser dessutom renare ut tycker jag. Vi har lagt likadant runt träden på baksidan och jag blev kanonnöjd. Får väl ta och fota lite någon dag och visa alla mina blommor och visa er hur vi har det här hos oss.

Dax att göra lite nytta innan herrn i huset gör entré.

Ha en fortsatt bra måndag!!!

3 kommentarer:

  1. Härligt att ni är ute och springer tillsammans! Min karl springer så fort så jag springer hellre själv =) Annars springer han ifrån mig=) haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. det gjorde han innan, men nu har jag tränat upp mig... han springer i sitt tempo så fort och långt han kan och jag i mitt tempo. Efter ett tag orkar han ju inte mer och då springer jag ju om honom... hihi.

      Ska han med mig ut så får han antingen springa i mitt tempo eller gå med på att jag springer om honom efter någon kilometer.

      Radera
  2. Åh, när jag läser diit inlägg blir jag så fruktansvärt sugen på att träna, men se, det går icke...Snart så ;).
    Du ör så jäkla duktig, iallafall. Det var vad jag egentligen ville säga.

    När jag läser vidare, får jag så mycket inspiration och lust att gå ut och plantera om i mina krukor. Jag har 3 mårbackor som står i för små krukor, och som skulle må så mycket bättre av att stå ute i större krukor, men jag undrar om de klarar sig över natten, om det inte är för kallt?

    Hoppas du får en fin eftermiddag.
    Kramar

    SvaraRadera