måndag 28 maj 2012

28 maj 2012

jaha, då va man ensam igen :( sambn åkte igår eftermiddag och kommer hem på torsdag kväll igen. Tur i oturen va att jag jobbade igår. Skulle jobbat 7-14.30, men bytte och fick jobba 14-21.15 istället. Så sambon och jag fick en stund på fm tillsammans iaf. Så det kändes inte sådär superkul att åka till jobbet och veta att han inte skulle vara hemma när jag kom hem på kvällen. Men detta är troligen sista veckan han åker iväg och jobbar, han måste ju tillbaka till sitt andra jobb och jobba lite där oxå. Men det verkar som att han trivs i Göteborg. Det är nämnligen det enda han har pratat om över helgen. Så jag har sagt att det är ok att han åker iväg igen om han vill och det blir tillfälle. Det är ju bättre han gör det nu innan vi börjar på med behandligar och "göra barn-proceduren".

Imorgon skulle jag varit ledig, men eftersom jag ändå är ensam så tänkte jag jobba en sväng på morgonen. Går hem vid halv 12 är tanken. På eftermiddagen ska jag på cellprovtagning. Efter det väntar promenad och sen är det spännande speedway på tvn. Hade sambon varit hemma hade vi garanterat åkt och kollat. Så kl. 19 sitter jag bänkad!!!

Hur som helst, helgen har varit underbar, även om jag har haft endel jobb... men till helgen är vi lediga tillsammans fredag, lördag och söndag!! På torsdag när sambon kommer hem har jag självklart jobbarkväll, men jag är ju hemma strax efter halv 10. Sen blir det till att njuta!!

På Onsdag ska vi på utflykt med jobbet, vi ska ta några av de boende och åka till Öland, det är nåt alla längtar efter och ser fram emot, både personal och boende. Kul att göra nåt annat. Jag har fått i uppdrag att filma och fota denna resan, ska även fixa en skiva vi kan ha i bussen när vi åker. Så det är väl bara att kolla runt vilken musik som passar den kategorin... inte direkt min musik, men ändå....

Hoppas ni haft en härlig helg i solen och värmen. Och framförallt att ni får en bra vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar