söndag 29 januari 2012

helgen

hemma från en underbar helg i Örebro. Åkte ju på fredagen, trodde jag kunde gå hem tidigare från jobbet, men precis när jag skulle gå så körde det ihop sig. Kom hem en kvart senare än beräknat. Packade bilen full och for iväg uppåt landet. Usch vilken hemsk väg det är dit! Väl framme möttes vi av en superglad A, han fick ett ritstativ direkt när vi kom in och den blev verkligen succé. Dom andra sa att han hade varit så ledsen en stund, men när vi kom in bytte han till att bli glad. Han va inte det minsta blyg eller rädd för oss. Tyvärr blev det ju bara en liten stund vi fick ses innan han skulle i säng, vilket va lättare sagt än gjort. Han fick nämnligen en ny säng oxå denna kväll, en utan spjälor. Han va så nöjd och stolt över denna säng. Innan han ville gå och lägga sig skulle han och jag leka lite, han skulle stänga dörren och vi skulle säga pusspuss och sen skulle jag knacka på och han öppna och då skulle vi kramas... myspys på hög nivå!!

På lördagen åkte sambon och jag iväg på en liten shoppingrunda på fm, efter det hem och duscha för att det skulle bli kalas på eftermiddagen. Jättegod smörgåstårta och tårta på det.... sockerkick till tusen! När alla gästerna hade åkt hem satte vi oss i varsin fåtölj och va helt utslagna, ingen orkade göra nåt. A och sambon busade lite och A läste en Max-bok för oss, men han skulle bara läsa en mening hela tiden "Max går ut". Jag plockade iordning lite disk innan sambon och jag tog brorsans hundar och gick en runda i samhället.... glashalt, men det gick bra. Väl hemma igen bänkade vi oss framför Gladiatorerna. Efter det gick sambon och jag till sängs, låg och läste lite innan mina ögon gick i kors.

Idag busade vi lite med A innan det va dax för oss att bege oss till brorsans jobb för att hämta lite saker innan vi skulle bege oss söderut igen. Hatar verkligen den vägen....  men nu har vi iaf landat hemma igen.

Har alltså haft en supergo helg med massa A gos, vilket faster bara ÄLSKAR!!! Nu träffar vi inte honom innan 4mars... känns som en evighet. Det smärtar i mitt fastershjärta att han inte finns närmare :(

Hade invägning idag... -2,3kg på 2 veckor. Alltid något!! Har dock bestämt att jag får ha en dag när jag inte behöver tänka på vad jag äter och det är på lördagar. Tror det blir lättare att sporra sig själv till bättre ätande i veckorna då... eller vad tror ni?? Är iaf nöjd såhär långt. Nu har jag bara 1kg kvar till mitt mål innan den 14/2, borde gå....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar