tisdag 8 januari 2013

2013

det har gått och blivit nytt år 2013.... Galet!!

Den 30 december på eftermiddagen kände jag att jag blev allt sämre och sämre, när jag senare tog febern hade jag 38.8.. bäddade ner mig i soffan och där låg jag över hela nyårshelgen. Usch säger jag bara!! Hade en grym huvudvärk, feber och va helt slut i kroppen. När jag började hämta mig igen så drog magen igång att protestera. Så fort jag åt något va jag tvungen att gå på toa och då rann det ur mig (ursäkta för informationen) men det va hemskt. I fredags va jag hemma från jobbet oxå, men i lördags va jag bara tvungen att gå och jobba. Skönt att komma hemifrån lite och va ifrån gubben, naturligtvis älskar jag honom över allt annat, men ibland behöver man komma ifrån varandra lite. Hoppas jag inte är den enda som känner så??

Fick en fråga från en läsare om mitt förra inlägg. Hon undrade hur julklappsleken funkar. Jo, alla köper en julklapp för en liten summa ( i vårt fall 30:-) sen lägger man dom i en hög på bordet man sitter runt, man tar fram 2 tärningar och slår (vi valde att man skulle slå lika siffror på båda tärningarna men man kan ju välja vilken kombination man vill) när man får den valda kombinationen ex.2st 4or så får man välja ett paket som man lägger framför sig oöppnat. Sen går man runt så alla får slå och fortsätter tills alla paketen är slut. Då öppnar dom som har paket framför sig de paketen dom har "slagit" till sig. När man har gjort det börjar omgång 2 av leken. Man ställer en äggklocka på ex 15 minuter. Sen fortsätter man att slå.... får man då lika siffror igen på tärningen får man ta en paket från någon annan (skillnaden är ju att man nu ser va det är). När klockan sen ringer är spelet slut och man får behålla det man har framför sig.... Detta betyder ju att man kan vara utan paket när spel nr. 1 är slut men sen kan man ha fullt med saker hos sig när omgång 2 är klar.... :) Hoppas ni fattar.. det va iaf superkul!!

Håller tummarna extra hårt denna veckan för våra fina vänner som väntar besked hur deras liv ska bli!! Tänker på er, och naturligtvis alla andra därute. Blir ju lite nyfiken på vilka som läser mina inlägg... Lämna gärna en kommentar!!!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar