fredag 16 september 2011

helgmys

igår ringde dom från jobbet och frågade om jag ev kunde jobba inatt? hon som skulle jobba natt hade sträckt sig i ryggen natten innan och skulle försöka jobba, men om det inte gick kanske jag kunde vara snäll och komma istället. Jo, det kunde jag väl, men inte tänkte jag på att jag kanske skulle ligga vaken hela natten och vänta ifall hon ringde :( men hon klarade nog natten galant själv, skönt!!
Idag har jag varit och handlat lite till kvällen, har lovat sambon att han ska få 3 rätters idag :) måste skämma bort honom oxå ibland ju. Igår kväll när jag hade tagit min sedvanliga dusch sa han att han skulle fixa fotbad och fotmassage åt mig... Han är bara för UNDERBAR!! Det är ju det bästa jag vet, så idag är det hans tur att bli lite ompysslad med god mat tänkte jag.
Har fixat toast skagen till förrätt, kycklinglåda med ris till varmrätt och pannacotta till efterrätt. Vad äter ni för gott på helgerna? Behöver massa tips, då det oftast blir tacos här.
Håller förresten på att vakta morotskakan jag snodde ihop oxå, den är fortfarande i ugnen, sen ska jag ut i det härliga vädret och fixa det sista med våra nya trappräcken, dom ska tydligen oljas en gång till innan vintern sa sambon igår, och idag är en perfekt dag att göra det på och han jobbar ju och då finns det inte så många mer att välja på här i vårt hus ;)
Trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar