torsdag 14 juni 2012

karlar!!!

Det va tur för honom att han inte va hemma innan. Jag som tänkte jag skulle göra mig till och klippa gräset nu innan han kommer hem, vet ju att han kommer vara så trött i helgen, och på söndag ska han ju åka igen. Sen tycker jag om att ha nåt att göra oxå, och detta innebär att vi har mer tid för varandra i helgen :)

Sagt och gjort, jag släpade ut gräsklipparen från garaget och klippte i godan ro... Efteråt skulle jag naturligtvis ställa in klipparen igen, till saken kan sägas att det stod en bil i garaget oxå och det är ganska trångt. I garaget har vi en ingång till husets källarvåning oxå och mellan själva "parkeringsdelen" och källartrappan går det som en lång kantlist som håller fast själva räcket. hmmm svårt att förklara, men ändå. Där har min sambo en underlig vana att lägga saker på. Och förra gången han va iväg och jobbade hade han sönder deras kaffekanna, så han tog med sig den trasiga hem (det va en spricka i botten) för att försöka hitta en likadan här i stan, vilket han oxå gjorde. Men sen går ju inte dessa kannor att få ner i behållaren för glas på återvinningsstationerna. Så jag sa att jag kunde ju ta med den till jobbet och slänga den där. Detta skulle jag göra idag!! Men eftersom den stod så bra på kanten och klipparen är lite otymplig... så förstår ni säkert va som hände??? Jo, jag välte kannan som for ner i trappen och gick i hur många bitar som helst...

Jag tog mig för pannan och tackade någon högre maktr för att sambon inte var hemma. Då hade jag skällt ut honom.... Den hyllan är inte till för att ställa saker på!!!!

Tror jag ska skriva en stor lapp och sätta där, så han fattar!!! Det är väl inte hela världen tänker ni, men JO, det är det!!! Det blir mer jobb för mig, sånt jobb som lätt kunde undvikits!! Tur bara att det va den trasiga kannan som stod där och inte den hela!!

Jaha, nu vet ni alltså va jag ska gå och göra....

Så, ha en trevlig torsdag!!!

1 kommentar:

  1. Ibland undrar jag om karlar tänker, alltså tänker ett steg till.... ;)

    Varför inte skjuta in stolen vid köksbordet, t ex?? Nä, den ska stå där, en decimeter ute (vilket jag inte tycker om, tycker det ser stökigt och slarvigt ut).

    Finns många exempel.
    Tur vi är olika.... eller??

    KRAM på dig min fina vän!!

    SvaraRadera