onsdag 14 mars 2012

blandat

jodå, vi har kommit hem från Öland. Underbart hade vi det vill jag lova.

Väl hemma börjar vardagen sätta sina spår igen. Är visserligen ledig, men har nåt inbokat varje dag. Idag ska jag till optikern på en återkoll. Bytte optiker för ½år sen när jag köpte nya brillor och dom fick inte upp synskärpan riktigt så mycket som dom hade fått på förra stället. Kan ju vara så att det har ändrat sig, men dom vill kolla upp det så det inte går åt helt fel håll. Detta besök lovade dom skulle vara gratis, så det hoppas jag verkligen. Ikväll blir det en vanlig onsdagskväll med vattengympa på schemat.. Skönt!!

Igår hade vi svärmor här på middag eftersom svärfar fick åka till sjukhuset på söndagsnatten, problem med hjärtat igen... hade problem för ca½år sen. Denna gången vill dom troligen skicka honom till ett större sjukhus ca 16 mil bort för att fixa till hans problem. Hoppas på att dom får ordning på skiten.

Annars händer det inte mycket här hos oss. Tar en dag i taget helt enkelt. Jo, imorgon ska jag jobba några timmar på em/kväll på mitt gamla jobb igen. Det ska bli kul tycker jag. Jag kommer få en ny boende i det rummet jag är kontaktperson för på mitt vanliga jobb, och det kommer troligen bli en man som jag känner från mitt gamla jobb... extra kul att man känner igen dom sen innan. Det ska nog bli bra. För tillfället är han på ett annat boende här i stan, så i början på nästa vecka ska jag förhoppningsvis gå och besöka honom där och prata lite. Trevlig stund brukar det vara.

Ha en go Onsdag kära vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar