fredag 3 augusti 2012

fullt upp

det är mycket just nu i mitt liv. Ja, mest jobb, men ändå. Har ju lite hemma oxå att fixa med, men det verkar arbetsgivaren inte ta hänsyn till alls.

Igår skulle jag varit ledig och jag såg verkligen fram emot det. Men kl.6.50 ringer mobilen och dom undrar om jag kan jobba. Det finns ingen annan som dom får tag på. Jag som är så snäll och samtidigt vet hur jobbigt det är att jobba för en person extra ställer upp och åker och jobbar. Fick sluta kl. 13. Åkte och handlade och sen hem och slängde mig i min älskade hammock, låg och småslumrade ända tills grannen är så snäll och drar igång sin gräsklippare. La mig då och löste lite korsord och kom då på att sambon och jag hade förlovningsdag i onsdags. Detta är något som både jag och sambon brukar komma ihåg, men inte iår minsann. Slängde mig iväg i bilen och mötta sambon längre ner på gatan, sa att jag bara skulle åka ett ärende. Sen ner till blomsteraffären och köpte en bukett. Hemma igen sitter sambon i soffan och ser helt förvånad ut när jag sträcker fram blommorna och säger "till dig på vår fölovniningsdag igår", det tar några sekunder innan han fattar och brister ut i ett NEJ!! Men det va skönt att jag kunde påminna honom ;)

Har en tid funderat på att köpa nya gardiner till köket, vill ha hissgardiner, men inte hittat några så breda. Har googlat lite och nu har jag hittat på textilboden, igår beställde jag därifrån och nu ska jag kolla lite på nya gardiner till dom andra fönstrena i huset, känner mig lite insnöad på hissgardiner, men jag gillar det så det blir nog många såna.

Sitter oxå och väntar på att det ska bli simning på tvn. Idag ska jag jobba natt, så i eftermiddag blir det till att sova igen.

På tal om detdär med grannen här på gatan så tror jag inte att pappan i familjen har gjort något som gör att han inte får ha sitt barn, det är mamman i familjen som bekymrar oss. Till saken hör att hon är lite konstig, svårt att förklara, men ändå. Tackar iaf för era kommentarer. Vi avvaktar och ser vad som händer.....

Önskar er alla en trevlig helg, själv längtar jag till nästa helg, då drar vi till vår ö igen ;)

Kramkram

1 kommentar:

  1. Roligt att du har fullt upp - och så skönt med en hammock!! Låter härligt!

    Nu är vi hemma igen, och är faktiskt lediga en hel vecka till. Tror du vi skulle kunna få till att vi träffas alla fyra?? Hihihi...

    Om inte annat får vi väl träffas du och jag, som vanligt!

    En här helgen ska vi bort ikväll, och sen vet jag inte om vi ska till svärföräldrarnas stuga, antingen lördag eller söndag. Nästa helg är vi borta på lördag, och jag sjunger på söndag. Jobbar ni båda nu? Så det funkar inte med en vardagkväll...?

    Många kramar!!

    SvaraRadera