söndag 26 augusti 2012

summering av tiden som gått sen sist

har missat att uppdatera er om vad som händer här hos mig/oss.

Som jag har sagt innan så va jag och granntanten, kan man kalla henne det även fast hon bara är ett år äldre än mig?? Hur som helst, vi va på socialen för att prata lite med dom om situationen här på gatan. Vi behövde bara säga att pojken aldrig är ute och att han skriker titt som tätt i upp till 30min. Då tittar socialtanterna på varandra och säger i kör att det är en solklar anmälan. Vi har bara sagt till dom innan att vi vill prata av oss lite för att se vad dom tycker att vi kan göra. När vi senare berättar mer om va vi har sett/hört så säger dom flera ggr att det låter mysko. Det kändes så skönt när vi gick därifrån. Utanför socialdörren ställde vi oss och kramade om varandra och grät en skvätt, det va så många känslor som släppte. Det kändes skönt att pratat av oss med någon som kan detdär och tar tag i resten.
Efter det frågade jag vår chef på jobbet om lite hur lång tid det tar innan föräldrarna får till sig den informationen som vi hade på socialen. Min chef har jobbat på den avdelningen innan, så hon vet mycket om det. Och i denna kommunen är det inom 6-8dagar från dess att anmälan har gjorts tills föräldrarna får till sig att en anmälan är upprättad. Så denna veckan har vi varit lite extra spända på vad som ska hända.

I Torsdags när jag och sambon hade varit och handlat ser jag att granntanten står och viftar i sitt fönster och gestikulerar att vi ska gå in fort och att vi ska pratas vid i telefonen. Så jag springer in och då ringer hon precis. Hon berättar att en annan dam på vår gata har ringt henne och sagt att hon har haft besök av mormodern i familjen som vi har anmält. Hon har frågat vem som har anmält och sen har hon berättat att det har kommit in 2 anmälningar mot familjen och att dom va på socialen på onsdagen och fick reda på vad anmälan gäller och vilken kritik som har riktats mot dom. Damen som hade fått besök av mormodern sa bara att hon inte hade en aning om vem som gjort det, även om hon visste att det va vi. Mormodern undrade oxå om det va nåt som va konstigt, då sa granndamen att det va ju en del saker och mormodern förklarade bort allt. Hennes dotter går på bidrag och ska strax börja skolan så hon sedan skulle få ett riktigt jobb hade mormoderna sagt. Mormodern hade med sig en lapp där det stod va hon skulle säga... helt sjukt hela denna situationen!! Så nu bara inväntar vi att hon ska komma och fråga oss oxå, men än har det inte hänt något....

Nu till nåt annat. Förra helgen hade vi en trevlig lördagskväll tillsammans med en go vän genom bloggen, vi har träffats flera ggr, haft mail och sms-kontakt. Men nu till det stora, vi skulle träffas tillsammans med våra respektive. Det gick ju kanonens! Vi har ju så mycket gemensamt, även fast vi ligger lite efter dom, men dom har så mycket att berätta och förklara. Det blev en helt underbar kväll med mycket skratt. Vi satt ute hela kvällen i deras uterum och när vi gick därifrån frågade jag sambon va klockan va.... oj, 2.42. Ja, bara det är väl ett gott tecken på hur trevligt vi hade det....???? Så TACK igen underbara vän!!

Denna veckan jobbar jag bara 2 dagar sen är jag ledig i 2½ vecka. Vi ska åka till min bror och hans familj, hans fru och han ska åka till sthlm några dagar så vi ska vara barnvakt... Åh, va vi längtar både sambon, jag. När vi lämnar dom på måndag åker vi till Öland för semester, bara sambon och jag.

I tordags på jobbet skulle vi ha möte och då kom det en dam som är chef över vår chef, hon informerade om att det ska läggas ner ett äldreboende i kommunen och "vårt" boende står med på den listan med "kandidater"... det är tydligen lämnat nåt förslag till vård och omsorgsnämnden, så vi får se vad dom kommer fram till. Så imorgon har vi möte igen för att gå igenom riks och konsekvensanalyser.... puh, detta blir en jobbig process!!! Den 24 september ska det vara bestämt vilket boende som kommer läggas ner. Bara att hålla tummarna för att dom behåller vårt lilla underbara boende!!

Detta blev ett långt inlägg, hoppas ni höll ut med att läsa det. Skönt att få skriva av sig iaf. Snart dax att gå och väcka sambon.

Kram på er därute!!

1 kommentar:

  1. Hoppas det löser sig bra för det barn, som ni faktiskt försöker göra nåt för... Det är inte lätt att ta steget, att göra en anmälan till socialen! Men ni är ju två, och kan stötta varandra.

    Vi hade ju också väldigt trevligt!! Och hoppas ni får det kul hos din bror, och att ni får det skönt på Öland!! (liiiite avundsjuk...)

    många kramar

    SvaraRadera