måndag 30 juli 2012

vad göra????

Tänk om det kunde finnas ord som kunde beskriva min vän C, men det gör det ju inte :( denna kvinna är helt otrolig. Vet inte hur jag klarade mig utan henne innan. Är så glad att jag har funnit en så fin vän i henne. Idag kom det ett paket i lådan och det tog verkligen hela postlådan vill jag lova. Åh va det va i det låter jag va hemligt ett tag till. Vill bara TACKA för det va verkligen nåt jag behövde!! Den affären där det är köpt är min favoritaffär, som tyvärr inte finns i denna "hålan". Du är så fin min vän, det gör bara så ont i mig att du inte finns närmare!!

Nu till en fråga: Jag far så fruktansvärt illa av när barn mår dåligt. Nu vet jag inte om fallet är så, men man börjar ju fundera. Här på gatan bodde det ett par med ett barn, troligen 3-4år nånting. För ett tag sen delade dom troligen på sig, mannen flyttade iaf härifrån. Sen dess har man inte sett barnet nånting, han är aldrig ute på gatan eller trädgården och leker som dom andra barnen här. För ca 2 månader sen har grannarna på gatan börjat höra skrik inifrån huset, och då menar jag gallskrik oavbrutet i ca 15 minuter vid ett flertal tillfällen. Den sista veckan har pojken varit ute en del på trädgården och sprungit omkring och skrikit på pappan även om han inte är där. När mamman har ropat in honom har han börjat skrika som bara den igen. Det konstiga i detta är att man brukar ju ha nån form av delat vårdnad eller liknande, men så verkar inte fallet vara här. Pappan hade pojken för ett tag sen, men efter 3 timmar kom han tillbaka med honom. Till saken hör oxå att mormor i huset är där oavbrutet i princip. Vi grannar har ju hållt ögon och öron öppna, man undrar ju vad det är som händer i det huset?? Det har faktiskt blivit lite av en följetång här på gatan.

Så nu till min fråga, Vad hade ni gjort??? Tror ni att det står rätt till???

Blir tacksam för svar!!!

Många kramar!!

2 kommentarer:

  1. Tack för att du skriver så fint om mig! Jag blir jätteglad ska du veta! Jag önskar också att vi bodde närmre varandra finaste du <3

    Svårt att säga om det står rätt till med dina grannar, verkligen jättesvårt att veta. Pappan kanske ha gjort något som gör att han inte får ha barnet mer än ett par timmar. Jag skulle nog ringa på nästa gång barnet skriker eller ring och rådfråga med polisen...Nåt skumt verkar det ju vara...eller så är det bara så att barnet fått "fnatt" för att föräldrarna separerat...

    Kram min fina vän <3

    SvaraRadera
  2. Ett barn i den åldern är ju ofta i lite trots ålder. Och att ens föräldrar går skillda vägar kan va jätte jobbigt för ett barn. Dom vet inte hur dom skall bete sig alla gånger och att då skirka kan va ett sätt för barnet att förmedla att han inte är bekväm i situationen. De är väl aldrig kul när ens föräldrar går skillda vägar.. Och som sagt pappan klan ju ha gjort nåt som gör att han inte får ha barnet.

    Jag skulle nog avvakta med att göra nåt, tänk om man anmäler och så är det så att ungen bara är jäkligt skrikig, stackars mamman dåsom får en massa ögon och skall föröska bevisa sin "oskuld"
    Om man ser mamman och barnet ihop och mäket ett märkligt osunt beteende så kasnke man kan blanda in nån annana..
    Jag ahr en lille bror på 8 som tagit min mammas och hennes sambos separtion hårt, han blir rasande.. Han känner sig ju lämnad.. Så de kan ju va nåt sånt för de barnet oxå.

    SvaraRadera