måndag 4 februari 2013

vecka 1

idag va det måndag, vilket för min del betyder vägning.... det va med blandad förtjusning jag ställde mig på vågen, ska fundera några dagar till om jag ska gå ut med va jag väger... men en sak ska ni få veta... jag har gått ner 2,5kg på 1 vecka, vilket jag får anse som godkänt ändå...

Jag skriver ner varje dag va jag äter, och det blir inga mängder kan jag lova!! Dessutom hade vi besök på jobbet av facket häromdagen, dom bjöd på en massa gott fika, men jag lyckades stå emot. Svårt, men jag klarade det!! Tummen upp för mig!!!!

Hade tänkt jag skulle mäta mig lite, men jag har inte hunnit det än, får nog ta tag i det imorgon.

Så det går iaf åt rätt håll!!

Ska nu ta hand om min förkylda sambo (ja, ni vet ju hurdana dom är när dom är förkylda det andra könet.....) ;)

Kram på er!!

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat!! Du är duktig du!!

    Vi har bestämt att vi, både maken och jag, ska sätta lite fart nu. Det började uselt för mig idag. Så jag börjar i morrn i stället... Hm... Men jag hade ont i huvet på förmiddagen, och kände att, nej - jag äter maten på jobbet idag i stället för min lilla pulverpåse...

    Och jag vet preciiiis hur det är när gubbarna är förkylda... Maken hade ju feber en hel vecka före jul. Jag låg i sängen EN dag.... ;)

    KRAM på dig!!

    SvaraRadera
  2. Jätte bra jobbat. Visst är det skit svårt att stå emot. Riktigt jobbigt. Men det går. Och uppenbarligen har du ju bestämt dig eftersom du inte trillade dit ;).

    Mät mät mät. Säger jag bara.
    Det gjorde inte jag i början, utan det blev senare och ganska glest men vilken skillnad det är sen när man ser måtten. Dessutom kan vågen stå still ett tag och då är det en tröst att mäta och se att det faktiskt alltid hänt något med de siffrorna =).

    Heja heja.
    Du fixar det.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Vilket bra resultat, det ska du vara nöjd med! Du är så duktig, fortsätt kämpa så ska jag peppa så gott jag kan!

    Ja, karlar de klarar inte av sjukdomar...jisses vilket gnäll det kan bli för en liten förkylning ;)

    Hejja, hejja!
    Love C <3<3<3

    SvaraRadera
  4. grattis, vad kul! det här kommer du verkligen fixa :)

    SvaraRadera