söndag 9 december 2012

andra advent

här sitter jag och njuter av tystnaden, lugnet före stormen.

Idag vaknade jag tidigt som bara den, kan nog mest bero på att jag somnade tidigt igår kväll. Jag är helt slut i kropp och själ ska ni veta. Det är så mycket som oroar min kropp, man vill finnas till överallt samtidigt på nåt vis.

Förra helgen sa jag till sambon att detta skulle bli en lugn och skön helg, nu är denna helgen här och jag har inte hunnit koppla av en sekund, visst det händer en massa mysiga saker hela tiden, men när ska jag hinna ta hand om mig själv??? Känner mest för att åka bort och "glömma" allt här hemma för ett tag, men det finns inte en chans i världen att jag har tid med det nu.

Ni som har följt mig ett tag vet att min mormor va lite bättre förra helgen, men natten mellan sön-mån ringde dom från avdelningen där hon ligger och sa att hon hade blivit sämre, så hon va tillbaka på intensiven, hon hämtade sig sakta men säkert, så i torsdags fick hon komma tillbaka till avdelningen igen, men hon är långt ifrån pigg... hon är så tom i blicken, svamlar en massa konstiga saker, blandar ihop... demens???

Igår på fm kom min bror och brorson och hälsade på mig och sambon, jag visste inte om att dom skulle komma för det hade sambon och brorsan pratat om. Min bror ville att vi tillsammans skulle besöka mormor, så det gjorde vi igår eftermiddag innan brorsan och lille A åkte uppåt landet igen, dom va bara "hemma" på snabbvisit. Mysigt att träffa dom igen, men man saknar ju den lille skrutten såfort han har åkt igen.... fasters gosunge!!

Sen tog vi med morfar till mamma och pappa för att äta, sen hem till morfar och hjälpa honom med en del fix i huset.... hemma i soffan igen somnade jag som en klubbad....

Kan inte annat än säga att det är fullt upp just nu....

Njuter iaf av att sitta här vid brasan under täcken med 2 ljus tända, det är ju trots allt andra advent idag. Även om jag njuter nu har jag stress och jäkt inom mig..... När ska allt bli normalt igen???

Njut och ta hand om varandra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar